Alles is energie

We weten al heel lang dat alle materie eigenlijk een vorm van energie is. Een atoom bestaat niet uit solide balletjes, maar uit hele kleine krachtveldjes. Ons lichaam bestaat uit atomen en is daarom opgebouwd uit krachtveldjes.

Energiekanalen of meridianen

Binnen het lichaam bevindt zich een netwerk van laag-geladen weefsel, waarlangs energie zich kan verplaatsen. Dit zijn de energiekanalen, of meridianen. In ons lichaam stroomt energie van het ene lichaamsdeel naar het andere, van de ene cel naar de andere, via deze energiekanalen. Alle lichaamsprocessen worden door energie gevoed en gereguleerd. De energie staat niet los van, maar is integraal verbonden met de lichaamssystemen die we allemaal kennen: de hormoonhuishouding, het zenuwstelsel, de stofwisseling, de hersenen…

Energieveld of aura

Ons lichaam wisselt energie uit met de buitenwereld. Dit gebeurt via ons energieveld, dat ook wel de aura wordt genoemd.

Energiecentra of chakra’s

Het energieveld is via energiecentra verbonden met het lichaam en met de buitenwereld. Deze energiecentra staan beter bekend als chakra’s. De energiecentra halen verse energie uit de omgeving naar binnen en scheiden oude energie uit. Dit proces lijkt op ademhalen.

Als je ziek wordt

Als het energieveld, de energiecentra of de energiekanalen beschadigd of verstopt raken, krijgt je lichaam te weinig energie. Als deze toestand te lang duurt, word je ziek. De soort ziekte hangt af van de soort en plaats van de beschadiging.

Door het energieveld, de energiecentra en de energiekanalen weer te herstellen, krijgt het lichaam weer voldoende energie om zichzelf te genezen.