Biofield-therapieën zoals Healing Touch en Reiki verhogen de ontspanning, verminderen angst en stress en verbeteren de stemming. Het begrijpen van de effectiviteit van deze therapieën op het gebied van geestelijke gezondheid is belangrijk voor verpleegkundigen die geïnteresseerd zijn in complementaire en integratieve zorg. Het doel van de huidige integratieve review was het onderzoeken van de kennis over bioveldtherapieën en de impact op angst, gemoedstoestand en geestelijke gezondheid. Elektronische databases werden doorzocht op artikelen die beschikbaar waren in het Engels en gepubliceerd van 2014 tot 2016. Biofield-therapieën tonen veiligheid en belofte in het verminderen van angst, het verbeteren van de stemming en het cultiveren van mentale gezondheid en welzijn.

Het onderzoek is Engelstalig. We kunnen deze vanwege copyrights hier niet als download aanbieden. Wel kunnen we je uiteraard verwijzen naar de website waar je deze tegen betaling het onderzoek kunt inzien / downloaden.

Bron: tandfonline.com/doi/full/10.1080/01612840.2017.1364808