Hawthorn Health Inititiative is geïnitieerd door David Balen en wordt samengewerkt met Robert Verkerk en Meleni Aldridge van de Alliance for Natural Health International en het gerenommeerd internationaal onderzoeksinstituut TNO. Het doel is om een uitgebreide vragenlijst voor complementaire en reguliere behandelvormen te registreren en in verband te brengen met de gezondheidstoestand en -vorderingen van cliënten/patiënten. Via een app genaamd GoHawthorn wordt dit gemonitord.

Op dit moment wordt hard achter de schermen gewerkt aan het realiseren van de app zodat gestart kan worden met een pilot. Aangesloten therapeuten van Verbond Van Energetisch Therapeuten (VVET) en Verbond Van Beroepsbeoefenaren Energetische Therapie (VVBET) participeren samen met cliënten die dat willen.

Helaas, loopt het project o.a. door COVID-19 vertraging op. We houden je op de hoogte en informeren je hier, zodra de app en/of de website wordt gelanceerd.